18 січня 2021
У відповідь на заяву Facebook про те, що вони призначать місцевого представника в Туреччині відповідно до нового драконівського закону Про соціальні мережі, Мілена Буюм, активістка Amnesty International в Туреччині, заявила:
«Протягом останніх тижнів ми спостерігали, як компанії, одна за одною, дотримувалися нового драконівського закону, що придушить інакомислення. Рішення Facebook ставить їх – а також Google, Youtube та інші компанії – під серйозну загрозу перетворитися на інструменти державної цензури. Вони мають бути чесні зі своїми користувач(к)ами в Туреччині, які конкретні заходи вживатимуть, щоб цього не сталося».
Сара Кларк, керівниця програми Article 19 по Європі та Центральній Азії:
«Ми закликаємо компанії соціальних мереж не ставати частиною турецької цензури онлайн-контенту й не наражати користувачів/ок на ризик бути довільно арештованими чи стикнутися з судовим переслідуванням, передаючи їхні особисті дані турецькій владі.
Facebook та інші технологічні компанії, які присутні в Туреччині, тепер повинні публічно розкрити свої дії для дотримання права на свободу вираження думок, враховуючи тиск з боку влади й відсутність незалежної судової системи, із якими вони, безсумнівно, стикнуться».
Додаткова інформація
Заборона Туреччини на рекламу для соціальних мереж із більш ніж мільйоном щоденних користувачів/-ок, які не виконали вимогу про створення представництва в країні, набуде чинності завтра. Заборона запобігатиме будь-якій рекламі на цих платформах, що призведе до значної втрати доходу.
Компанії несуть відповідальність за дотримання прав людини, вживаючи активні кроки для забезпечення того, щоб вони не спричиняла і не сприяли порушенням прав людини, припиняли будь-яку діяльність, яка, на їхню думку, призводить до або сприяє порушенням прав людини, і виправляли будь-який збиток, який вони могли заподіяти чи до якого могли бути причетні.